L'autoritat, tant a l'escola, com dintre de la mateixa unitat familiar, s'ha vist relegada a un plànol residual de capacitat d'actuació des de fa ja unes dècades. S'han escrit infinitat de articles i desenvolupat innumerables investigacions amb la finalitat de recuperar i fer d'aquesta, uno dels eixos fonamentals de l'educació dels nostres dies. Per una banda, aquesta autoritat ha de permetre recuperar, en la figura dels pares, eixa peça fonamental en la vida educativa domèstica de tot nen . I per una altra banda es busca, a partir d'aquesta estabilitat domèstica, poder donar-li a l'escola les competències justes a les que hauria de fer front; sense haver d'assumir tasques que no són de la seva estricta competència. En resum, recuperar l'àmbit escolar com un espai de llibertat, formació i aprenentatge, on el professorat desenvolupa tasques formatives, educatives i de suport a l'aula; cumplint així amb la seva part de responsabiliat professional en la formació d'aquest nen. Mentre que per una altra banda, els pares hauran d'assumir el seu pes dintre del procés educatiu del seu fill.
Lamentablement, com ja he dit abans, els xiquets son deixats a l'escola, com qui deixa uns mobles en el canvi de vivenda, en uns deixos "Stores", fins que torne a per ells per a ubicar-los a la nova vivenda.
I al voltant d'aquesta qüestió us convide a aportar allò que creieu, que penseu o valoreu. Sempre amb l'ojectiu de contribuir en la construcció d'una millor societat, més justa i participativa.
Gràcies per la vostra participació.
dijous, 10 de maig del 2007
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
1 comentari:
estic completament d'acord en tu
Publica un comentari a l'entrada